Aqua Aerobik

Przytłacza Cię praca, zmęczenie, stres? Mamy receptę! Ruch, ruch i jeszcze raz ruch, ale w wodzie i przy muzyce. Bez obciążeń, bez kontuzji, za to ze świetnymi efektami.

W zajęciach aqua aerobiku może uczestniczyć praktycznie każdy, zarówno osoby młode jak i starsze, szczupłe czy też zmagające się z nadwagą. W porównaniu z innymi formami aktywności ruch w wodzie minimalnie obciąża stawy i kręgosłup. I niesamowicie efektywnie rzeźbi sylwetkę, bo woda stawia opór wszystkim partiom mięśni.

Aqua aerobik to doskonały trening wytrzymałościowo – wzmacniający (woda pobudza do pracy mięśnie brzucha, grzbietu i pośladków by w celu utrzymania pozycji pionowej silnie angażuje mięśnie stabilizacyjne).

Zajęcia aqua aerobiku prowadzone są w trzech grupach zależnie od poziomu zaawansowania, sprawności i kondycji.

Aqua Gimnastyka

Aqua aerobik Wrocław

Schorzenia układu kostno-stawowego, sercowo-naczyniowego, czy bóle mięśni – lista problemów z jakimi zmagają się seniorzy może być długa. We wszystkich przypadkach pomocna jest aktywność w wodzie.

Zajęcia w wodzie, w trakcie, których wykorzystuje się różne formy prostych kroków i ćwiczeń ogólnorozwojowych o charakterze wzmacniającym, rozciągającym, uelastyczniającym oraz ćwiczeń oddechowych, i terapeutycznych, ukierunkowanych na wzmocnienie i usprawnienie poszczególnych grup mięśniowych, poprawiających ruchomość w stawach. Zajęcia prowadzone są przy udziale sprzętu wypornościowego i oporowego przy akompaniamencie odpowiednio dobranej muzyki, która ma duże znaczenie terapeutyczne. Aktywność fizyczna stanowi tu doskonałe połączenie przyjemności z wszechstronnym usprawnieniem całego ciała. Wodne środowisko umożliwia wykonywanie ćwiczeń, które bywają niemożliwe do wykonania na sali gimnastycznej.
Zajęcia polecane są dla osób dojrzałych i starszych oraz osób po urazach aparatu ruchu i cierpiących na reumatyzm.

Aqua Power

Trening o charakterze wytrzymałościowo – siłowym , prowadzony na głębokim basenie, przy użyciu sprzętu wypornościowego oraz oporowego.

Brak styczności z podłożem powoduje elongację całego ciała, przez co doskonale wpływa na naszą równowagę i koordynację ruchową oraz odciąża kręgosłup i stawy. Ćwiczenia te mają również charakter funkcjonalny czyli charakteryzują się pracą wielostawową, z udziałem zróżnicowanych grup mięśniowych, zintegrowanych w jedną czynność wywodzącą się z codziennego życia lub aktywności sportowej.

Aqua HIIT (High Intensity Interval Training)

aerobik wodny

HIIT (ang. High Intensity Interval Training– trening przedziałowy o wysokiej intensywności) – forma treningu fizycznego polegająca na przeplataniu krótkich okresów bardzo intensywnego wysiłku krótkimi okresami umiarkowanego wysiłku.

Jest to trening o bardzo wysokiej intensywności, prowadzony na płytkim basenie. Ćwiczenia wykonywane są zarówno z wykorzystaniem sprzętu wypornościowego (hantle, makarony itp.) jak i bez. Powtarzalność wykonywanych ćwiczeń czyni trening stosunkowo łatwym techniczne i pozwala skupić się na jego intensywności.

Zajęcia przeznaczone dla osób zdrowych. Badania pokazują, że w porównaniu do klasycznych ćwiczeń aerobowych trening interwałowy prowadzi do spalenia nawet do trzech razy większej ilości tkanki tłuszczowej. Działanie takie związane jest z utrzymującym się od kilku nawet do kilkunastu godzin po zakończeniu treningu podwyższonym metabolizmem kwasów tłuszczowych, co prowadzi do zwiększonego spalania tkanki tłuszczowej nawet po zakończeniu ćwiczeń. Ze względu na intensywny charakter trening ma też korzystny wpływ na wydolność tlenową organizmu.

Basen:
Trening prowadzony na płytkim basenie. Nie jest wymagana umiejętność pływania.

Sprzęt:
Zajęcia prowadzone są przy użyciu sprzętu wypornościowego oraz oporowego (hantle, dyski, nakostniki, itp), jak i bez niego.